Wellcome to National Portal
মেনু নির্বাচন করুন
Main Comtent Skiped

ভূট্টায় ভরা সবার ঘর, লালমনিরহাট স্বনির্ভর।

Download Brand Book

District Branding

Details

Lalmonirhat district 1247 sq km Tista, Dharla and Ratnai rivers of the area are a land on the northern border of Bangladesh. The district was backward due to geographical reasons. The soil in this region is a very rich alkaline type of sand. However, in this district rice, jute, potato and other varieties of vegetables are produced, but it also did not achieve economical volatility. Originally the maize cultivation started in this district since the 1990s. Over time, a revolution has been introduced in agriculture due to use of advanced technology in this district. Maize is one of the most commonly produced grains here. As a result of corn cultivation, many changes have been achieved in the life of the common people. Cash is being executed in the hands of the people by selling corn. They have been playing a leading role in national development as well as their personal activities. Cost of labor and money in maize cultivation is less but receipt is much higher. Considering the overall perspective, there is no alternative to Lalmonirhat District Branding.

Action Plan of District Branding

পরিকল্পনা বাস্তবায়নের সময় ও প্রেক্ষাপট বিবেচনা করে পরিকল্পনাকে সাধারনত নিম্নোক্ত তিনভাগে ভাগ করা হয়েছেঃ

  • স্বল্পমেয়াদীঃ ০৬ মাস
  • মধ্যমেয়াদীঃ ১ বছর ০৬ মাস
  • দীর্ঘমেয়াদীঃ ৩ বছর

কর্মপরিকল্পনাঃ

ক্রমিক নং

কার্যক্রম

সময়সীমা

০১.

বাস্তবায়ন তদারকী ও পরিবীক্ষণ

সেপ্টেম্বর ২০১৮

০২.

অগ্রগতি মূল্যায়ন ও পরিকল্পনা সংশোধন

আগস্ট ২০১৮

০৩.

ব্রান্ড বুক প্রণয়ন

মার্চ ২০১৮

০৪.

জেলা ব্রান্ডিং মেলার আয়োজন

মার্চ ২০১৮

০৫.

উদ্যোক্তাদের জন্য ঋণের ব্যবস্থা করা

মার্চ ২০১৮

০৬.

প্রচার সংক্রান্ত উপকরণ প্রস্তুত (পোস্টার, লিপলেট, বুকলেট)

মার্চ ২০১৮

০৭.

জাতীয় ও স্থানীয় পত্রিকায় সচিত্র প্রতিবেদন প্রকাশ

ফেব্রুয়ারি ২০১৮

০৮.

জেলা ওয়েব পোর্টাল ও সোশ্যাল মিডিয়ার মাধ্যমে প্রচার

ফেব্রুয়ারি ২০১৮

০৯.

জেলা বাতায়নে ব্রান্ডিং

ফেব্রুয়ারি ২০১৮